donderdag 20 maart 2014

AIRCHESTRA CREW




Ik ben Misae Endo. Ik werk sinds 1989 bij de KLM, eerst als Japanse stewardess en sinds 1993 vlieg ik als Nederlandse stewardess.
Ik ben begonnen met orgel les toen ik 3 jaar oud was en op 5 jarige leeftijd veranderd naar pianoles. Ik speelde 5 - 6 uur per dag piano toen ik nog in Japan woonde en speelde graag Chopin, Debussy en List. 
Mijn piano lerares wilde dat ik naar het conservatorium zou gaan, maar ik wilde zo graag stewardess worden sinds ik klein was, dus ging ik in Engeland Engels studeren.
Maar ik bleef wel pianoles nemen en nu geef ik regelmatig concerten in Tokio samen met de andere Japanse amateur pianisten.
Ik vind het leuker om met iemand samen te spelen dan solo, zoals “ensemble”, “quatre-mains” of “Piano duo”. 
Mijn leukste herinnering tot nu toe is dat ik “quatre-mains” samen met Wibi Soerjadi mocht spelen op een KLM personeel feest in 2007. Ik heb later gehoord dat het voor Wibi de eerste en de enige keer was dat hij “quatre-mains” gespeeld had.
Samen met een orkest te spelen was ook een van mijn dromen en ik heb daarvoor ook dwarsfluitles (2 jaar) en vioolles (1 jaar) genomen tot ik naar Nederland ging verhuizen.
Daarom ben ik nu heel blij dat ik de kans kreeg om samen met Airchestra te spelen. Ik vind het echt heel gezellig en spannend om met een grote groep mensen samen muziek te maken. Ik geniet van het “Team Work” precies zoals aan boord van de KLM!
Ik vond het ook heel leuk om de Harp partij met piano te spelen, of Grote trom of Triangle te spelen ipv piano ;)
Dank jullie wel allemaal dat ik mee mag spelen♡