zondag 26 mei 2013

AIRCHESTRA CREW

I

Ik ben Jelle Alkema, 49 jaar. Ik werk sinds 1990 bij KLM, op dit moment als Senior Purser.
Ik begon ooit heel jong met dwarsfluit spelen. Alles van Thijs van Leer en James Galway wilde ik naspelen. Ik heb tijdens mijn jeugd jarenlang in een harmonieorkest dwarsfluit en piccolo gespeeld ("Canite Tuba" uit Lisse). Hoewel ik zelf niet katholiek ben speelde ik ook vaak in de katholieke kerk. Mooie akoestiek!
Toen ik 18 was ontdekte ik ook de tenorsaxofoon. Ik heb nadat ik dat had geleerd (en na wat klachten van de buren)  in heel wat coverbands gespeeld, en leerde improviseren op fluit en sax.
Ik vind pop en jazz nog steeds erg leuk, en speel inmiddels ook piano, schrijf liedjes.
Maar ik ben dankzij Airchestra ook weer helemaal terug bij mijn eerste liefde: de dwarsfluit waar het ooit mee begon.
Het is voor mij erg leuk en uitdagend om te mogen bijdragen aan de mooie klassieke stukken en met een grote groep mensen muziek te maken. Met elkaar je passie delen en steeds beter worden, dat blijft het leukste wat er is!
Dus kom meespelen of luisteren bij een concert. Graag tot ziens!