woensdag 24 april 2013

AIRCHESTRA CREW

Mijn naam is Gijs Tilleman en speel viool als hobby.
De interesse voor muziek ontwikkelde zich in een periode waarin Nederland 
verwikkeld was in W.O.II. 
Onderwijs in cultuur was er daardoor matig of helemaal niet. 
Radio’s moesten ingeleverd worden. 
Mijn stad Nijmegen had door een vergissingsbombardement haar centrum
verloren. Aan alles was gebrek o.a. woonruimte, scholen etc.
Toch was het stadsbestuur zo inventief om lessen in cultuur al snel 
door te laten gaan o.a. bij de docenten thuis. 
Ook tijdens mijn werk en studie (werktuigbouw) in Amsterdam gingen de
lessen, zij het met tussenpauzen, gewoon door.

Praktijk:
20 jaar orkestervaring bij het Amsterdams Symphonieorkest Con-Brio 
waarin ik nog steeds speel. 
Buiten klassieke repertoire wordt veel uitdagende en moderne muziek gespeeld.
Koorbegeleidingen zoals Opera-Operette-religieuze-en filmmuziek met film 
staan regelmatig op het programma.
In de Obrechtkerk in Amsterdam speel ik regelmatig mee 
ter begeleiding van het koor in missen van Mozart , Haydn,Schubert etc.

Airchestra:
Het is plezierig en spannend om mee te spelen in een orkest in wording; 
temeer daar de leden uit de wereld komen en werken met de 
producten waaraan ik 34 jaar bij Fokker aan gewerkt heb. 
Bovendien zijn het aardige mensen en ik hoop nog lang mee te kunnen spelen.