vrijdag 15 maart 2013

AIRCHESTRA CREW






Mijn naam is Arthur Stokmans, 49 jaar, en werkzaam bij Cockpit Crew Coördinatie in het OCC.
Sinds mijn kindertijd spreekt klassieke muziek mij zeer aan. Zo’n 12 jaar lang speelde ik eerst sopraan- en later alt-blokfluit. Daarna heb ik meer dan 20 jaar geen instrument bespeeld, maar 8 jaar geleden ben ik begonnen met de klarinet. Naast het volgen van mijn lessen komt het er, voornamelijk vanwege m’n onregelmatige werktijden, helaas weinig van om met anderen te musiceren.
Ik was aangenaam verrast toen ik las over Airchestra, gericht op klassieke muziek, en dat dit orkest zou willen uitgroeien tot een symfonie-orkest en dus naast de strijkers ook blazers nodig heeft! Wat wil een KLM-er nog meer dan “binnenshuis” met andere amateur-musici samen te kunnen musiceren? Het is fantastisch om met elkaar mooie muziek te maken en daaraan veel plezier te beleven.
Wanneer Airchestra een uitvoering geeft, hebben ook buitenstaanders de gelegenheid iets van het enthousiasme van dit orkest te kunnen ervaren en te genieten van de mooie klassieke muziek die ten gehore wordt gebracht. Houdt ons dus in de gaten! En graag tot ziens!

Arthur.